Varnostni pas je že desetletja sinonim varnosti v vozilu, a kljub temu podatki Policije kažejo,
da kar polovica letos umrlih voznikov in potnikov v vozilih ni bila pripeta. V letu 2025 je
Policija obravnavala že skoraj 15.000 kršitev zaradi neuporabe pasu, kar je zaskrbljujoče.
✅ Pravilna uporaba varnostnega pasu zmanjša tveganje za smrtne poškodbe pri čelnem trku
za do 60 % na prednjih sedežih in do 44 % na zadnjih sedežih (EU, 2024).
✅ V Sloveniji sicer kar 95,4 % potnikov uporablja varnostni pas, a pri potnikih na zadnjih
sedežih je odstotek še vedno precej nižji – 85,6 % (Trendline 2024).
✅ Pri tem velja poudariti, da varnostne zračne blazine niso nadomestek, temveč dopolnitev
delovanja pasu.
V sodobnih vozilih pasovi vsebujejo napenjalnike in omejevalnike sile, zato je pravilna
namestitev ključna. Zgornji del pasu naj poteka preko rame (ne čez vrat), spodnji pa tesno
preko bokov – nikakor preko trebuha.
➡️ Vzglavnik naj bo v višini vrha glave ali ušes, sedežni položaj pa vzravnan, da preprečimo
zdrs pod pasom (učinek “submarining”).
Varnostni pas je vaš prvi varnostni sistem v vozilu – zato se (pravilno) pripnite vedno in
povabite k temu tudi sopotnike.
Več strokovnih informacij in priporočil preberite v celotnem prispevku
Varnostni pas – nuja in obveza